Ana içeriğe atla

Samimi Şairler-Cemal Süreya



CEMAL SÜREYA'DAN

Sonra gülüşün geldi aklıma ve içimden dedim ki; Yine Gelsen Yine Severim Seni!

Ben senin sevgilin, baban, ağabeyin, arkadaşınım… Bir bitse biri kalır.
Seni hiç bırakmayacağım.

Dokunulmasa da görülmese de kalpte yer verilir bazısına, nedensiz.

AŞK
Şimdi sen kalkıp gidiyorsun. Git!
Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar. Gitsinler!
Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin.
Oysa Allah bilir bugün iyi uyanmıştık.
Sevgiyeydi ilk açılışı gözlerimizin sırf onaydı.
Bir kuş konmuş parmaklarıma uzun uzun ötmüştü.
Bir sevişmek gelmiş bir daha gitmemişti.
Yoktu dünlerde evvelsi günlerdeki yoksulluğumuz.
Sanki hiç olmamıştı.
..

Bazı adamlar incitmeden sevemezdi. Kırardı, dökerdi, yangınlar bırakırdı arkalarından.  Bazı adamlarsa, tüm geçmişi unutturur, parmak uçlarından öperdi.


Açık  çay içerdi hep.
Demli olunca bardağın diğer tarafından beni göremezmiş.
Öyle derdi hep.
Uçmak için kuş olmak gerekmiyor. Küçük sevinçler olsun yeter.

Tüm günahları paylaşmalıyız seninle.
Rakıyı aynı bardaktan, küfrü bir ağızdan etmeliyiz.
Korkuyorum çünkü
Ya farklı cehennemlere gidersek?

Öylesine sevdim ki seni, öylesine sensin ki! Kuşlar gibi cıvıldar, tattırdığın acılar.


UZAKTAN SEVİYORUM SENİ
Uzaktan seviyorum seni
Kokunu almadan, boynuna sarılmadan, yüzüne dokunamadan
Sadece seviyorum
Öyle uzaktan seviyorum seni
Elini tutmadan, yüreğine dokunmadan, gözlerinde dalıp dalıp gitmeden
Şu üç günlük sevdalara inat
Serserice değil adam gibi seviyorum
Öyle uzaktan seviyorum seni
Yanaklarına sızan iki damla yaşını silmeden, en çılgın kahkahalarına ortak olmadan,
En sevdiğin şarkıyı beraber mırıldanmadan
Öyle uzaktan seviyorum seni
Kırmadan, dökmeden, parçalamadan, üzmeden, ağlatmadan
Uzaktan seviyorum, öyle uzaktan seviyorum seni;
Sana söylemek istediğim her kelimeyi dilimde parçalayarak seviyorum.
Damla damla dökülürken kelimelerim
Masum beyaz bir kağıtta seviyorum.

Yaşlanıp öyle kolkola yürüyelim mi? Ne güzel yaşlanırsın sen.


Dedim ya, Eylül'dü. Savruluşu bundandı kimsesizliğimizin.


Mutlu olmanın  yolunu, karşıdakini mutlu etmek sanıyorduk. Yanıldık! Çünkü ne kadar mutlu ettiysek o kadar yalnız kaldık.

Gözlerinin kahvesinden koy ömrüme, kırk yılın hatrına "sen" kalayım.


“kuşlar toplanmış göçüyorlar
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“hiçbir şeyim yok akıp giden sokaktan başka
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“seni o kadar yakından görünce,
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“hızla geçen otobüslerin ardından benzeşmek…
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“senaryocu bayanla bir bankta oturuyoruz
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“iyi anlarında sesin kalınlaşıyor.
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“baktım yeri toparlıyor ayak izleri
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“eşiklere oturmuş bir dolu insan
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“fazıl hüsnü diyor ki, ne diyor fazıl hüsnü?..
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“ortaoyunumuzun dekoru bir kağıt mendil
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“ve konsolun üstünde noksan bir gümüş kutu
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“uzaklardaydın, oracıkta öbür kıtada,
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“ikinci bir parıltı var senin bakışlarında
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“kehanet adlı kısacık bir şiir buldum
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“yürüyoruz bütünlemeye kalmış bir sessizlikte
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“iki çay söylemiştik orda, biri açık,
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“uzaklara bir bakışın vardı kafeteryada
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“bir şey var, ancak makilerin orda söyleyebilirim,
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”

“an ki fıskiyesi sonsuzluğun
keşke yalnız bunun için sevseydim seni”



Ve sen sonunda bir gün çıkar gelirsin diye,
Çok şeyin adı küçük yazıldı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

[ SEVGİLİM BEN ŞİMDİ...]

[ SEVGİLİM BEN ŞİMDİ...] Sevgilim ben şimdi büyük bir kentte seni düşünmekteyim Elimde uçuk mavi bir kalem cebimde iki paket sigara Hayatımız geçiyor gözlerimin önünden Çıkıp gitmelerimiz, su içmelerimiz, öpüştüklerimiz "Ağlarım aklıma geldikçe gülüştüklerimiz". Çiçekler, çiçekler, su verdim bu sabah çiçeklere O gülün yüzü gülmüyor sensiz O köklensin diye pencerede suya koyduğun devetabanı Hepten hüzünlü bu günlerde Gür ve çoşkun bir günışığı dadanmış pencereye Masada tabaklar neşesiz Koridor ıssız Banyoda havlular yalnız Mutfak dersen - derbeder ve pis Çiti orda duruyor, ekmek kutusu boş Vantilatör soluksuz Halılar tozlu Giysilerim gardropda ve şurda burda Memo'nun oyuncak sepeti uykularda Mavi gece lambası hevessiz Kapı diyor ki açın beni kapayın beni Perdeler gömlek değiştiren yılanlar gibi Radyo desen sessiz Tabure sandalyalardan çekiniyor Küçük oda karanlık ve ıssız Her şey seni bekliyor her şey gelmeni İçeri girmeni Senin elinin

Samimi Şairler-Mavi Üzerine

MAVİ ÜZERİNE Kimi gökkuşağına hayrandır, kimi uzayın sonsuz siyahlığına. Ve sevilen renklere göre yapılan yorumlar... Turuncu, sarı heyecandır mesela aktiftir, özgürdür; Yeşil, sakindir, ormandır, doğadır; Beyaz sanki hayatında hiç suç işlememiş gibidir. :) Masum renkler ve onlara haddinden fazla yüklenmiş anlamlar... Ama içlerinde biri var ki her tonu ayrı bir his yaratır sen de. Gökyüzü mavisinden gecenin lacivertine... O petrol mavisi dedikleri kaç aşk barındırır acaba içinde. İşte o masmavi denize bırakırken kendini  inanmalısın hayatta hep kötü şeylerin olmadığına. Çünkü mavi umuttur, huzurdur, hayata karşı duruş, yeniden doğuştur. İşte size mavinin farkında olan masmavi şairler... Sevmek Ne Uzun Kelime, Derin Deniz Mavisi. Ne Zaman Geleceksin ? Cemal SÜREYA Sorsan ikimizde maviydik; ama birimiz deniz, birimiz gökyüzü… Biz bu kadar aykırıyız işte. Sen gökyüzüsün, dilediğince uçarsın, nefes alırsın.. Ben denizim gelgitleri olan, dipsiz ve tehlikeli.. Bana diy

Anı yaşamak

An'ı yaşamak şu an Birbirinden bağımsız bir çok insan içerisinde Kimi aşkını itiraf etmek üzere kimi boşanmak üzere kimi yan masadaki ile bakışmakta Evet yarın kalkıp gideceğiz işe güce ama kime ne masada hünharca konuşulan konu var sadece An'ı yaşamaktaki en güzel düşünce sevdiklerinle hatra değer anılar olmalı. Bugün varsın yarın yok. Bu hayattaki en büyük başarın güzel hatırlanmaktır. Ve bunu yaparken kendin olmaktır. An'dan başka yok hayat. Dününden ders al yarınını planla ama an'ı yaşa.                        Redqueen Anı yaşamak Geleceği düşünmeden Geçmişe bakmadan Bira bardağını yudumlamak Anı yaşamak Dostuna sarılırken Onunla gülen Onunla içen olmak Anı yaşamak Aklında binlerce şey varken Gülerken ağlayabilmek Ağlarken özlemek Anı yaşamak, zordur Kalbinde kızgınlık kırgınlık Beyninde anılar arzular Kendinde sen'sizlik ben'sizlik Anı yaşamak lazım, Yaşarken yaşamak lazım, geçmişi düşünmeden Sarılırken hissetmek lazım, sam

Gidenlerin Arasından

Olmadığın biri gibi Yaşayamazsın bu hayatı. Senin olmayan sözlerle Mutlu edemezsin o kalbi. Bir yanın eksik kalır. Hiçlik seni alır. Kendini ararken Yine hüzün kalır. Hep eksik hep noksan. Ben miyim arta kalan? Aslında arıyorum ben'i Gidenlerin arasından. Yazan: Samimi Band